Login voor klanten

Vraag & antwoord

Bel Lammerse Accountants(026) 369 31 31

Vraag & antwoord

Belastingdienst
Ik heb een brief ontvangen van de Belastingdienst met het verzoek om voor 1 mei 2018 (Inkomstenbelasting)/ 1 juni 2018 (Vennootschapsbelasting) aangifte te doen, wat nu?+
De Belastingdienst stuurt Nederlandse belastingplichtigen ieder jaar standaard deze brief. Ben je cliƫnt bij ons kantoor, dan nemen we je automatisch mee in onze uitstelregeling en dit betekent dat we een jaar extra de tijd hebben om je aangifte op te stellen (uiterlijk 1 mei 2019 (Inkomstenbelasting)/ 1 juni 2019 (Vennootschapsbelasting). De brief van de Belastingdienst mag je ter kennisgeving beschouwen.
Wat is belastingrente en vanaf wanneer gaat dit in?+
Belastingrente wordt berekend over de opgelegde aanslag na 1 juli volgend op het belastingjaar. Periode van berekening belastingrente is 1 juli tot 6 weken na dagtekening van de aanslag. De belastingrente bedraagt voor Inkomstenbelasting 4% en voor Vennootschapsbelasting 8%.
Ik ontvang een brief van de Belastingdienst met daarin een code voor de vooraf ingevulde aangifte. Hoe kan ik die brief het beste aan jullie doorsturen?+
Uit deze brief is alleen de 9-cijferige machtigingscode voor ons relevant. Daarmee kunnen wij bij de Belastingdienst de betreffende gegevens ophalen waarmee we je aangifte kunnen opstellen. Het liefst ontvangen wij deze brief als scan/foto via e-mailadres info@lammerse.nl, maar je mag ook alleen de code in een korte e-mail aan ons doorgeven.
Administratie
Hoe kan ik het beste mijn administratie bij jullie aanleveren?+
Jij als client staat bij ons voorop. Wij passen ons aan jouw wensen aan. Wil je de administratie digitaal aanleveren? Maak dan een zip-bestand met daarin je gehele administratie en stuur deze in op ons klantportaal. Hier kun je ook onze checklists vinden waarin staat opgenomen wat we allemaal van je nodig hebben. In verband met de AVG is het niet wenselijk om je administratie digitaal per e-mail te versturen. Hoe je een zip-bestand maakt, staat uitgelegd op het klantportaal. Wil je de fysieke administratie naar ons opsturen? Doe dit dan aangetekend. Of bel ons voor het maken van een afspraak. Dan komen we je administratie bij je ophalen.

Niet gevonden wat u zocht?

Heeft u geen antwoord kunnen vinden op uw vraag? Neem gerust contact op met ons kantoor doormiddel van onderstaande gegevens. Wij staan u graag te woord en helpen u in het vinden van uw antwoord.